Qasdigayga gaarka ahi
wuxuu
ahaa inaanan u jawaabin waxmagaratada, hadaladooda yaqyaqsiga ah
ee ujeedo iyo kajeedo toona aan lahayna aanan habayaraatee wax waqti
ah ku luminin. Marse haddii aan helay fariimo badan oo
xidhiidh ah, qof walbana inaan gooni ugu jawaabo ay adag tahay,
waxaan doormooday inaan dhawr xidhmo oo malagood galay idin
soo gaadhsiiyo.
Qormadan kolkaad akhrinayso, ha u qaadanin inaan u afcelinayo qolyahan ay
casabiyadda sarqaansani indha duubtay, qabyaaladii Soomaali
dullaysay iyo suugaanta afshaxanada qaaliga ahi ummadda uga tageenna
gorradda isu galiyey. Maxaa yeelay isma qabano duulkan, noomana qalmaan, waanuna quudhsanaa arigtidooda foorarta. Wuxuu qoraalkani ku wajahan
yahay akhristayaasha sharafta leh ee garaadkoodu xunta iyo samaanta
kala aqoon ogyahay.
Waxaan jeclahay inaan
hadalkayga gundhig uga dhigo caddayn kooban. Waxaan sugayaa, waa marka horee,
abwaanada Soomaaliyeed ee Illaahay hibada u siiyey hal-abuurka
inaan si siman u ixtiraamayo oo aanaan midkoodna haybta ayuu iga
durugsan yahay awgeed u jaa’ifaynin. Inta nooli salaan sharaf ayey
iga mudan yihiin, inta mootanna inaan soo aakharotoosinno, sida
kuwan hadhka cad riyoonaya, waa
daciifnimo. Allaw u naxariiso waxaan ahayn igama fishid.
Waxaa kale oo
gundhig qoraalkayga u ah inaanan qoysna ku aflagaadaynin, oo
dunuubta ay daa’imadaa dabciga ka aradani xaafadaha kale taaranayso ula
dhaqmo sida ay tahay oo ah
lug geed ku marasho
iyo nin daad qaaday
xunbo cuskay.
Intaa haddii aan liqsiino,
gabayadii Maxamuud Axmed Cali Bidhiidh
ee “Haddaan
dhimano geeridu, kolbay nolosha dhaantaaye” iyo
Murwo hadal xun maangaab ninkeed, maqasha baa
dhaanta iyo dhawr kale markaan
soo qornay ayaa waxay duulkani
billaabeen durbaan dhiilo iyo cay wada socota. Waxay dhawr bilood u
balan qaadayeen akhristayaashooda in ay baadhis ku jiraan oo ay
xaqiiqooyin iyo arimo culus oo biyo-kama-dhibcaan ah soo wadaan.
Hadii in muddo ah la sugay, waxay baadhis ku sheegtoodii noqotay caraatan
iyo nijaaso ay ku saydhaan abwaano badan oo sharaf leh oo uu Cabdullaahi Dhoodaan ka
mid yahay. "Doqon dharagtay waa lagu yaqaan, daaca-qudhunkaase"
ayuu Cumar Fakad waa horre ku sifeeyey Cali Banfis. Sidaa oo kale
laba qodob oo kooban ayaan qadafkooda ka leeyahay.
1) Suugaanta iyo
taariikhda Soomaaliyeed midna qoraal dhawrsoon oo loo noqdo haddii arin la
saari waayo ma lahayn muddo gaaban ka hor. qoraalada iyo
uruurinta dhawaan la sameeyey,
badankoodu inkasta oo ay fiican yihiin, waxaa ku jira qaybo cadho iyo sad bursi
ku dhisan. Dadka dhaqankan iyo suugaantan
ku abtirsadaayi waa dad weedh afka laga yidhi oo
kaliya ku gudbiya waayaha taariikhda. Suugaantaa sida hadalka ah loo
gudbiyaayi waa shayga ugu
qaalisan ee Soomaalidu dhaqato asal iyo faracba. Haddii qoraal
soo jireen ah oo uruuriya, gabay iyo geeraar walbana sajila la waayey,
ummaddaa aan xishoon, cuqdadaysan, salka-fudud ay majaraha u qabtaan,
waxay suugaantii Soomaaliyeed u degantay in hadba siday doonaan ay u
dacal-faruuraan siddii hammigooda iyo damacooda gurracan waafaqsanna ay u
qiyaas-dhigaan.
Waxaan maqli jiray
habar dhali
weydayi aleelaysatay. Gabayada Bidhiidh markay arkeen ayey ku
wareegaysatay hebel baa qaba inuu Salaan yidhi, iyo Muuse Galaal iyo
Yawle ayaa sidaa qaba iyo wax muhiimadii aan ka hadlaynayba
dabamarsan. Ma waxay la tahay inaanaan arag in nimankaasi iyo kuwa
kalaba qabaan sidaa?
Geel markii loo heeso inay goroyo u
heesto
waa lagu yaqaane, waxaan leenahay kuwa sidaa qaba ama
xaajiyo ha ahaadeen ama mashaa’ikh daahirtay ha ahaadeene way
khaldan yihiin. Gabayadaa Bidhiidh ayaa tiriyey,
muddo qarni ku dhaw ayaana si xaaraan ah rag kale loogu sheegayey.
Haatanse
haddii aanay caddayn kale haynin kuwii horay raggaa kale ugu sheegay warkoodu shaqayn mahayo,
maxaa yeelay
war la qabaa xiiso ma leh.
Inay caytamaan oo qofkii war
sidaa ma aha yidhaahdaba ay nijaaso huwiyaan waxay daliil qaawan u tahay inay laf cad toobin ku hayaan. Maxaa yeelay haddii ay xaqiiqo hayaan si
dhib yar ayey usoo gudbin lahaydeen iyadoon is xiijin, Soomaali badhkeedna aan
aflagaadaynin . Hadalkuba maadama oo uu
khasaaro ku yahay, intaa ayaan kusoo koobay qodobkan.
2)
Boqorka Dhoodaan
ah inay aflagaadeeyaan inkasta oo ay u garaadxumo tahay, haddana
anigu shaqsi ahaan ma baciidsanin, maxaa yeelay horaybay sheekh
iyo shariifba afka lucluca ah ula gaadheen. Sheekh iyo Shariif
daayee waxaa aslanba nijaastooda iyo caraatankooda ka baxsan
la' Alle (sw) iyo Rasuulkiisa (nnkha.) Boqorka gabayga ee geyiga
Soomaaliyeed oo dhan magaciisu sida shamsada u hadheeyey,
aabihii abwaanada, macallinkii mu'allifiinta, gabay markii ninka Soomaaliyeed qalbigiisa kusoo dhaco waxaa
la mataan ah oo qalbigiisa sidoo kale kusoo dhaca magaca Dhoodaan.
Hal gabay oo uu tiriyo Dhoodaan ayaa ka qiimo badan 55 heesood
oo ay tiriyaan kuwa abwaano cadaystay la ah.
Heesaa iyo
gabayaa inay kala garanwaayaanse waa caadadood ee ceebtood ma aha.
Maanta Macallin Dhoodaan
ayey Soomaalida
miyirka qabtaayi
u qirsan tahay inuu maansada calanka u sido. Xilligiisii Wiil Waal
baa hormuud u ahaa oo afkiisa la dhawri jiray. Raage Ugaas ayaa
bacrimiyey oo sharciyada u dajiyey xilligiisiina aan cid isku
dhererisaa jirin. Sayid Maxamed Cabdille Xasan iyo Qamaan
Bulxan Yuusuf ayaa qarnigii tagayna Rabbi usoo saaray oo lagu daba tukun
jiray, maanso oo dhanna sacabka loogu tumay. Mar haddii aysan
liisto raggaas oo kale u horeeyo keeni karin “muxuu cay dameer igaga dhimi, wayska ciyaaye.”
in lagu
yidhaahdo
saw munaasabkood ma aha?
Dhoodaan inuu abwaan gaamuray
yahay waxaa u dheer inuu taariikhda, hiddaha, iyo dhaqanka
Soomaaliyeedba aqoontiisa meel cidla ah u taagan yahay. Dhacdo walba
oo taariikhi ah oo aad wax ka weydiiso Macallin Dhoodaan si dhib yar
ayuu kuugu
dhildhilayaa. Dadka qaarkiise waxay la mid yihiin siddii
abwaankii Soomaaliyeed ku tilmaamay "Doorshaanka wuu uga daraa, duxa baraafuune." Maxay
daalacuurtani ka garanaysaa qiimaha ay tayooyinkaasi leeyihiin!
Maadaama oo aan Dhoodaan tacriif
iyo inaan Soomaali barro u baahnayn, taariikhdiisa,
xikmadiisa, iyo abwaanimadiisuna ay tahay “macluum bi daruura”
ama wax habar walba fadhigeeda kula socoto, inaan la walaaqdo oo aan abwaan miskiin ah oo aan waxba iga
galin ama qoys Soomaaliyeed qadfana aanan u jeedin, intaa
ayaan qodobkaana ku soo koobay.
"Daayayeese mid kaloo ka daran,
bal aan idiin duubo." Dakanadaa laga galayo gabayga
iyo suugaantaa magaceeda la dilayo si aan xaal degdega ugu
diro waxaan u leexanayaa qodobo kale oo tooshka ku
ifinaya deelqaafyo badan. Kashkaash ahaan bal aan sheeko yar
ugu horraysiiyo.
Abwaan Soomaaliyeed oo Reer
Kenya ah ayaa Sudan u safray. Meel xadka Kenya iyo Sudan
kala qaybiya ah markii uu sii marayo ayuu wuxuu ka dul dhacay
Soomaali halkaa makhaayadi uga shidan tahay. Fadhiisay oo koob iyo laba
midkood ku dhufay. Intuu fadhiyey ee shaahayey ayaa ishiisu
waxay qabatay nin rag door ahi ku gadaaman yahay oo afkiisa
la dhawrayo. Haddii uu hadalkii ninka dhagta u raariciyey
wuxuu xaqiiqsaday in ninku gabyayo.
Ku lahaa:
- Alleyl dumay albaabadoo laxidhay, uunkoo wada seexday
- Onkad yeedhay uugaama roob, alif banaadiikh ah
- Iihdayda bixibaa libaax, iman lamoodaaye
- Ninka illo biyaleh soo maree, ooman baan ahaye
- Ninka ooridiisii nin kale, loo igdhaan ahaye
Halkaa markuu marayo ayuu ka booday meeriska kaa xigga oo wuxuu u booday kan dhamaadka
- Afdhabaandhow aayar ninkaa, aamusaan ahaye
"Dee barigii kalana waa anigii sidaa idhi" ayuu kusoo afjaray. Abwaankii masaafurka ahaa oo gabaygan iyo
taariikhdiisa oo dhan xafidsan oo aad ula yaaban ninka iyo macno yaraantiisa ayaa yidhi "adeer, gabaygaa
cajiibka ah ma adigaa tiriyey? “Dee haayoo anigaa tiriyey” ayuu ku jawaabay. "Oo adeer, xaggeed ka mari
doontaa: Nin abkii Ogaadeen yahoo, aarsan baan ahaye?” ayuu weydiiyey. Ninkii ragga badani u rigaysnaa
ayaa aad u naxay oo sidii jiis la qabtay oo kale noqday. Wuxuu isku daray “Naw, waar nimankii gabayga
lahaa baa yimi.” iyo sarajoogsi uu kabihiisii halhaleel u qaato si uu u indha qarsado.
Sidaan korba ku sheegay xubno
badan oo kamid ah
akhristayaasha/dhagaystayaasha
doollo.com
ayaa waxaan
si isdabajoog ah uga helnay
fariimo ay nagu weydiinayaa inaan jawaab ka bixino aflagaadada
loogu diiqayo suugaanta iyo ehelkeeda sharafta leh. Waxay
akhristayaasha qaarkood farta ku fiiqeen khaladyo badan oo
suugaanta si ula kac ah looga galay. Horay bay Soomaaliyi u tidhi
ri gawracani geedo kama gudo
ee,
marka laga tago caraatanka
macnodarada ah, waxay
akhristayaashu soo bandhigeen suugaan badan oo la fadhataystay.
Waxaa kale oo uu horay Macallinkii Abwaanadu - Macallin Dhoodaan -
ugu sifeeyey nin uu aad ula yaabay dood xumadiisa sidan hoose:
-
Ma qanciyo wax kama quustihii, qaayo kale seegay
-
Ma qumani qudhayduba haddaan, kaa qalooc bido e
(Dhagayso)
(Akhri)
Aniga oo aan aad ula yaabanayn
duulkan muqlaysan iyo cantarabaqashkooda midna, maxaa yeelay wax lagu
yaqaanay ayey lasoo shirtageen, ayaa waxaan kaaga soo xulay
fariimihii ay akhristayaashu iisoo dalwiyeen dhawr tusaale oo ku tusaya
suugaantan ay isku dayayaan inay dhabar-garaacdaan. Waxaa
kamid ah:
- Geeluba ugaasooy hadduu,
ayda miranaayo
- Abeerkiisa naaxiyo
hadduu, aaranku is waayo
- Isaguba
ma kala aamusee, waysu ololaaye
- Haddaan ina adeereey ku
idhi, sowma urugootid
Waxaan aad ugu qoslay meerisyadaa
kore oo Soomaali yar iyo weynba og tahay in Raage
Ugaas yidhi oo si ka fiirsasho
la’aan ah Cabdi Gahaydh loogu
saariyey:
(Guji halkan)
Raage Ugaas hal-ku-dhegiisa eeg.
-
Qab qab dhaafay waa
waxay laba qabiil, qaran ku weydaaye
- Qaabiilba Haabiil markuu,
qoonsaduu dilaye
Meerisyadaa kore ee Raage
Ugaas oo qisadii Raage iyo Faarax Wiil Waal dhexmartay ku jirtay
oo Ayax Dhawre lagu nabay. Mindhaa waxay idaacadda ka
dhagaysteen gabaygii kale ee Ayax Dhawre ee ay ka midka
ahayd “Qabkaad mudug la joogtaan, rag waa isku qatalmaysaane… waa
qeydar law kaaga go’an,
talada qaarkeede.”
(Guji halkan: Raage Ugaas)
(Guji
halkan: Ayax Dhawre)
- Hooyaalayey gabyga way,
ugu horeysaayee
- Halla uma tartee
maansadaa, lagu hagaajaayee
Xishood daridooda waxay is
leeyihiin meerisyadaa kore ee habar walba jiifkeeda ku og tahay in
Raage Ugaas ku qotamiyey dhidibada gabayga dhawr qarni
ka hor badala oo waxaad ka
dhigtaan mid aad dhawaan ku
sheegtaan qof kale.
(Guji halkan)
oo eeg qodobka saddexaad. Sidan hoose ayey u qoreen
iyagoo is leh garab dhiga tii Raage.
- Hooyaalayeey gabayga, way ugu horraysaaye
- Halna kuma tartee maansaday, soo
hirgelisaaye
______
- Lix meeshaad ku joogtaan
dagaal, laabta ka ogaada
- Haddii luqunta kore
laydin jaro, lugaha meermeersha
Cali Oday tixdiisii oo ay
iyana damceen inay far iyo suul ku qaadaan si ay ugu sheegaan Faarax
Nuur. Waxaase iyana wax lagu qoslo ah in ay aaminsan
yihiin in Faarax Nuur isla dhacdadaa ka yidhi sidan:
- Kun la dirira idinkoo
kontanna, waydun kaafiyi
- Kurkaa sare haddii
laydin jaro, kubabka meermeersha
Ceeb bay ku tahay abwaanka
faariska ah sida Faarax Nuur
inuu hal dhacdo laba tixood oo
isku macno ah iskuna tarkiib ah xarafka u kala badalo oo uu isku
xilli tiriyo. Abwaanka way hafrayaan oo sumcadiisa wanaagsan
wasakhaynayaa intay leeyihiin wax u tara.
(Guji
halkan)
-
Allahayoow Ferenjigii muxuu, nacas fariideeyey
- Faa'iido
laawiyo nin ragga
muxuu, feyl ka wada yeedhshay
-
Nimaan aabihiis fuuli jirin, faras muxuu saaray
Tixdaa
kore ee Sayid
Maxamed
oo ay ku sheegeen nin ay ugu yeedheen Saalax Lay Diray.
Inkasta oo aanan mar qudha sheegan inaan abwaanada Soomaaliyeed oo
dhan magacyadooda koobay, haddana waxaan is weydiiyey war tolow maxay
kuwa magacyadooda la yar maqmaqlay ugu sheegi waayeen koleyba haddii
ay ninkii yidhi nin aan ahayn u boolyayaan?
(Guji
halkan oo eeg halqabsiga sayidka)
- Nin ambaday halkuu aaday, way ula ekoonayde
- Anigoo arkaayaan wadadii, eerigoo maraye
Meerisyadaa kore oo Axmed Dirir
Nuur Aadan yidhi oo
lagu sheegay Maxamuud Qaloonbi.
(Guji halkan)
-
Ha karaama seegina
habaar, laygu kari waaye
Meerisyadaa
ee caanka ah ee
Aadan Carab oo Faarax Nuur la huwiyey siddii iyadoo
Faarax Nuur u baahan
yahay in tix ama laba loo xado
- Allaahu Akbar eedaanku
waa, kaa afkiyo beene
- Ashahaaday gaalkubase,
waa ehelu naarkiiye
Meerisyadaa
kore oo cid walba og
tahay inay ugu horaysay gabaygii Cali-dhuux
Sayidka u mariyey Sayidkuna kaga jawaabay gabayga
hal-ku-dhegiisu noqday Ogaadeen haddaan ahay dad, waw amar
sareeyaaye oo Cali Jaamac
Habiil lagu sheegay
(Guji halkan)
- Waa
lagu digtaa ruux hadduu, kuu darraan jiraye
- Bal dayaay wadaadkii,
hadduu sii dabayshadaye
Meerisyadaa
kore ee Cali-dhuux
oo mar kale si aan raadgadasho lahayn loogu sheegay in Cali Jaamac
Habiil yidhi. Beydka ah 'waa lagu digtaa ruux hadduu, kuu
darraan jiraye' Cali Dhuux qudhiisu wuxuu ka bogdooxay gabaygii Dubad Hiirad
ee caanka ahaa. (Guji halkan)
- Ragoow kibirka waa lagu
kufaa, kaa ha la ogaado
Waxaa iyana wax lagu qoslo ah
beydkaa kore ee Ismaaciil Mire
oo ay damacsan yihiin inay
dadka ka gadaan in Faarax Nuur yidhi. War duulku saw ma sariigto!
(Guji
halkan oo dhagayso) (Guji halkan oo
akhri)
- Shimbir duulis badanoow
haddaad, degi aqoon weydo
- Mar unbaad libaax
labadii daan, dalaq tidhaahdaaye
- Iney edebtu shay doora
tahay, yaan isaga daayey
Meerisyadaa kore oo Faarax
Xuseen Sharmarke gabaygiisii 16 Hal ku jirtay
oo ay Cali-dhuux Aadan ku rareen
(Guji halkan)
Qisadii weysha ee Guure Dulyar
iyo Ina Mataan oo aan horay si dhamaystiran idiinku soo gudbinay oo
ay beydad gabaygii Guure ka mid ah Cali-dhuux ku sheegeen.
(Guji
halkan) oo akhri.
Gabayadii isu ekaa ee Cali
Oday iyo Faarax Nuur oo ay si miyirdiin ku jiro isagu car iyo bay
gooyeen.
(Guji halkan) oo dhagayso.
Markii aan tusaalayashaa
akhriyey ayaan waxaa soo xusuustay murtidii Soomaaliyeed ee odhan
jirtay waraabe ayaa waxaa la waydiiyey
"war waraabe,
caano ma taqaanaa?"
Haayoo caano
waan aaqaanaa ayuu ku jawaabay. Oo
maxay yihiin ayaa lagu celiyey? Waa waxa madow ee habeenkii
muska la isaga dhiibo ayuu ku jawaabay. Waraabe isagoo
miscilisha ku gabbanaya oo sugaya inuu saqdhexe soo dhaco
ayunbuu wuxuu had iyo goor arkaa shay madoow oo laga sii
wado xerada. Erayga caanana shaw dhawrgoor ayuu
dhagihiisa kusoo dhacay. Haddaba caano waxaa Waraabaha u ah bidhahaa madow.
Akhristooy, ha la yaabin haddii meeris kasta
oo halqabsi gala
qolyahani ay ku sheegaan nin ay isku xaafad yihiin maxaa yeelay waa
waxmagarato qalbiga dhaawac ka ah oo buka, indho iyo dhago aan ahayn
nimankaa ay hafrayaana ma leh sida waraabahaa aan kor
kusoo qaadanay. Odaygii indhoolaha noqday ee
Bakayle see ka yahay
laga soo tabiyey ma xusuusatay? Qalbigaa dhaawaca ah ayaa keenay in aabihii
gabayga Soomaaliyeed, Raage Ugaas,
tixihiisii mashriq iyo
maqribba gaadhay hebelo kale lagu camcamiyo.
Damacaa
beenoobay ee burburay
ayaa
keenay in labadii
mujaahid, Sayid Maxamed iyo Ismaaciil Mire, gabayadoodii la
sarifto oo inba nin kale lagu sheego. Hawodaa gaaban ee
gabbalku ka dhacay ayaa ku kaliftay inay Cali Oday iyo Faarax Nuur u
kala eexdaan oo gabayadoodii nuxudhka lahaa isku qulbaan.
Bal isweydiiyoo, Faarax Nuur
muxuu uga baahan yahay in gabayadii Cali Oday ama Ismaaciil Mire loo
soo xado? Cali Jaamac Habiilna muxuu kuwii Cali-dhuux uga
baahan yahay? Ama muxuu Cali-dhuux kuwii Faarax Xuseen
uga baahan yahay?
Jawaabtu waa waxba ee duulkan ayey suugaantii ku qalloocatay,
xishoodkii iyo kaadsashadiina tuuray, inay dhaqanka suuban ee
Soomaaliyeed kufsadaanna
garasho dheeri iyo fariidnimo mooday. Waxaan hubaa haddii abwaanadani noolaan lahaayeen inaysan
gacan waxaan ahayn kaga ciil baxeen duulkan jahawareersan.
Mar kale isweydiiyoo, miyeysan
garaadka qofka waxgaradka ah ee Soomaaliyeed gef ku ahayn in
taariikh iyo suugaan marag ma doonta ah maalinba hirrig cidla ah
lagu jeexo oo nin gabayadiisiiba ciiddaa yihiin beyd iyo laba
midkood loo soo amaahdo? Wakhti intee la eg ayeyse ku qaadan
doontaa inay qolyahani khaladkooda arkaan oo intay shaydaanka iska
naaraan ay si xasarad la'aan ah hiddaha iyo dhaqanka Soomaaliyeed uga
tarjumaan?
Miyuuna waxtarka ugu weyn ee
aan Sayid Maxamed, Salaan, Bidhiidh, Faarax Nuur,
Ismaaciil Mire iyo abwaan walba u qaban karaa ahayn inaan
murtidoodii si daacad ah oo xalaalmiirad ah u keydino, hafaryada
raqiiska ah ee aan meella gaadhayna aan ka dayno? Miyuusan
Maxamuud Ararsame, abwaankii murtida maguurtada
ah ka tagay muddo hore ku dardaarmin:
-
Waxaadan lahayn wiilkaygoow,
laguma waynaado
- Waxaad waaayo
maashaba nin laa,
weel isugu gaysta
Dareen-jiitayaalkaa kore waxaan ka soo xulay fariimihii aad
ii soo dirteen. Waxaa kale oo jira kuwa
badan oo aan ka wahsaday soo dhexmarkooda. Sidaa awgeed, ha u qaadanin
in ay intaa ku gaabsadeen. Nijaaso iyo cuqdad maarowday ayaa
qalbigooda buuxisay. Waxaan u soo qaatay intaa kore
tusaale ahaan oo kaliya.
Haddii ay qoraalkaa yar ee
miskiinka ah waxba ku qaadan weydo waxaanu fillaaba waxaa
weeye inay dhawaan soo qaddimaan
ileen waano abuur baa ka
horeeyee:
-
Muslinow bal maqal xaajadaas, layku
malaq siiyay: Dhoodaan
baa yidhi
- Ogaadeen damiin kama
dhigtee, yaw dirsaday hawsha: Sayid
Maxamed baa yidhi
- Iimaankiiba kaa tageye,
toosi luquntaada: Ismaaciil Miraa
yidhi
- Waa maadays aduunyadu,
dadkuna way matalayaan: Xaynoosh
Sanqoolaa alifay
- Nina gabay ayey kama
dhaxlee, odayo maw sheegtay: Raage Ugaas baa yidhi
- Siddii koortii Yucub
oo la sudhay, koromo buubaal ah: Yuusuf Dheeraa yidhi
- Uma baran bahday iyo,
inaan bi'iyo Daaroode: Khaliif Sheekh
Maxamud baa yidhi
- Kobna kama duleelaa la
yidhi, wuuna ku arkaaye: Magan
Dabamar baa yidhi
Nabadeey ;)
|